چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 6 آذر 1400/ شماره 409
قیمت های جهانی در مدار نزولی, دلار نیمایی در مسیر صعود، متوقف شد, عقب نشینی مجدد دلار به کانال 26 هزار تومان, ترکیب قیمت های بازار از کاهش و افزایش, در 3 ماه آینده انجام می شود: خداحافظی آرام با دلار نیمایی, پایان هفته‌ی برنت با سقوط به 72 دلار, اولین روز کاری بورس تهران کاهشی تمام شد


قیمت های جهانی در مدار نزولی

امروز و مطابق معمول شنبه ها، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 26 نوامبر 2021، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های پلیمری روندی کاهشی داشتند و در برخی گروه‌های محدود قیمت ها تغییری نسبت به هفته گذشته نداشت. پ پ ها، پی وی سی و پت بطری گروه های هستند که بیشترین کاهش را به خود اختصاص داده‌اند. در نشریه آیسیس هم عمده کالاها نسبت به هفته گذشته، کاهشی هستند.

دلار نیمایی در مسیر صعود، متوقف شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در ابتدای هفته به 23 هزار و 540 تومان و اختلافِ آن با قیمتِ دلار قیمت های پایه یکشنبه، به 98 تومان افزایش رسید. نکته مهم دلار نیمایی امروز میانگین روزانه است که از کانال 23 هزار و 600 تومان به کانال 23 هزار و 400 تومان عقب نشینی کرد. فردا یکشنبه، 7 آذر، سی و چهارمین قیمت های پایه‌ی محصولات پتروشیمی، در حالی اعلام می شود که نیما تا امروز، 98 تومان افزایش داشته و قیمت های جهانی عمدتا روند کاهشی یا بدون تغییر داشتند.

عقب نشینی مجدد دلار به کانال 26 هزار تومان
دلار صرافی ملی که هفته گذشته با افزایش 866 تومانی، 27 هزار و 753 تومان قیمتگذاری شد امروز و هفته جدید را کاهشی آغاز کرد و در مجموع با 937 تومان اُفت تا ساعت 15، 26 هزار و 816 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد اما همچنان در کانال 29 هزار تومان است و امروز نسبت به آخرین قیمت هفته قبل، با 200 تومان کاهش، 29 هزار و 100 تومان پیشنهاد می شود. امروز اختلاف دلار صرافی و آزاد به 2.284 تومان بود.

ترکیب قیمت های بازار از کاهش و افزایش
قیمت های بازر امروز ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس کالاهای گروه سنگین فیلم و سبک خطی روندی افزایشی داشتند و بین 100 تا 400 تومان افزایش را ثبت کردند اما در مقابل گروه سنگین تزریقی و سبک فیلم کاهشی بودند و 100 تا 500 تومان اُفت داشتند. گروه پ پ ها mfi بالاها 100 تومان کاهش و mfi پایین ها بدون تغییر تا 100 تومان افزایش داشتند. گروه پ پ شیمیایی نیز امروز ترکیبی از کاهش و افزایش بود. گروه پی وی سی نیز امروز بدون تغییر تا 700 تومان کاهش بود.

در 3 ماه آینده انجام می شود: خداحافظی آرام با دلار نیمایی
روز چهارشنبه 3 آذر 1400 شرکت‌های پتروشیمی و فولادی و مس جلسه ای داشته اند تا روند پیاده سازی عدم الزام به فروش ارز صادراتی به قیمت تثبیتی پایه نیما بین آنها هماهنگ شود. بر اساس اطلاعات موثق، دلار نیمایی تا سه ماه آینده، فاصله خود با دلار صرافی را به حداقل خواهد رساند و نتیجتا قیمت مواد اولیه در هفته های آتی، با دلار نیمایی افزایشی، قیمت گذاری می شود.

پایان هفته‌ی برنت با سقوط به 72 دلار
نفت برنت که معاملات هفته را با 78 دلار آغاز کرده بود، چهارشنبه تا 82 دلار هم پیش رفت ولی با انتشار خبر سویه جدید کرونا در جنوب آفریقا، روز جمعه با عقب نشینی به 72 دلار، معاملات را به پایان رساند تا یکی از سنگین ترین ریزش های سال 2021 را ثبت کرده باشد. قیمت پایانی برنت: 72 دلار و 72 سنت بود.

اولین روز کاری بورس تهران کاهشی تمام شد
شاخص کل بازار سرمایه که هفته گذشته را با 16 هزار واحد کاهش به پایان بُرد، امروز و اول هفته را نیز کاهشی آغاز کرد و با 27 هزار و 443 واحد کاهش، به 1 میلیون و 366 هزار عقب نشینی کرد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟